Alberto Ramírez

Jag måste verkligen rekommendera och tipsa er om min fine vän Alberto Ramírez som ställer ut sin konst på Galleri Scandinavia i Stockholm och Göteborg under april och maj. Det här är verkligen en minnesvärd historia. 2006 var jag och min barndomsvän Elin i Barcelona för att studera spanska. En kväll när vi var ute hamnade vi vid samma bord som några spanjorer. Vi tog tillfället i akt och försökte öva vår spanska, vilket ändå måste ha gått ganska bra då vi förstod varandra helt okej! Vi pratade mest med Alberto och hans vän Sasha, den ene konstnär och den andre fotomodell. Haha, ja, inte så vanliga yrken kanske, men det visade sig var sant. Ja, ibland tror man inte alltid allt man hör... Vi alla surrade länge och gick till Albertos lägenhet, där lade han ut en stor canvas på golvet och vi målade och lyssnade på typisk konstnärsmusik hela natten. Där och då fann vi en fantastisk vän, tio år senare har vi fortfarande kontakt. Han har varit och hälsat på oss i Sverige och han har varit med till mitt kära Ångermanland och umgåtts med hela min familj som också blivit goda vänner till honom. Nu, i sommar, kommer han tillbaka och då har jag lovat att han ska få följa med ut på klätterklippan. Blir ju superskoj!! Det var så längesedan vi sågs, han har inte träffat Tilda sedan hon var lite bäbis. Ser fram emot detta så mycket!
 
Som sagt, missa inte hans konst, den är AMAZING! Ger er en liten hint om vad han gör, gå in på hans hemsida och titta. Du kommer inte ångra dig! 
 
Alberto Ramírez portraits
 
Det är inte så svårt att se vilken detta är, ellerhur? Kolla hemsidan så får du se fler makalösa porträtt.
 
Tips | Vänner, artleg | |
#1 - - Anonym:

Suverän konstnär o otroligt varm o godhjärtad vän! Längtar att få träffa honom igen 😊

Upp