Sjukt riviga tassar!

Vilken fantastisk dag det var idag. Solen sken och vi tog en tur till Juniskär för att bouldra. Vi brukar ju mestadels sportklättra, vilket innebär att man har sele och rep och allt det där. När man bouldrar har man en crashpad vid stenen man ska klättra om man skulle trilla ned. När man sportklättrar brukar det finnas crux längs leden som man ska klara, sedan kan det vara enklare klättring innan och/eller efter det. Min upplevelse är att när man bouldrar gör man bara cruxet, typ. Det blir rätt hårt på en gång och det kändes i fingrarna! Denna sommar kommer inte bestå av några sprudlande vackra händer, snarare sönderrivna tassar med förhårdnader. Men som Peter sa, - vadå, det är ju händer, de ska användas! :) Vi har i alla fall beslutat att försöka få in lite mer bouldering i träningen också.
 
Det är så oerhört vackert i Juniskär. Det ligger alldeles vid havet och du ser så långt, havet och himlen möter varandra och det är en ren njutning att sitta med en kaffekopp och bara titta utöver vattnet. Alexander var så tålmodig också, somnade i min famn och vi låg tillsammans på paddan och slumrade. Kvalitetstid som det ju så fint heter. 
 
Något som alltid skiljer oss åt, det är min och Peters syn på matsäcken som ska med. Han skulle praktiskt taget kunna ta med sig en flaska vatten och leva på ett par granskott eller något. Jag däremot skulle gärna ha med mig en mindre middag och även fika på det. Har han packat väskan slutar det alltid med att jag "smygfyllerpå" en massa innan vi åker. Tycker jag känner mig lite väl tjatig annars... - Har du packat mackorna?, - Tog du nån choklad?, - Ta en extra korvbit med i fall att... Ja, ni förstår! Haha! Det är ganska komiskt! Till mitt försvar så tycker han ändå alltid att den där chokladbiten är god och den där korvbiten inte är så dum heller. Tur man lär sig av varandra!! 
 
Den här utsikten var inte så dålig. Alexander somnade så gott på paddan, Torro hade stora kärleksproblem eftersom han upptäckt en söt liten tik nästgårds. Inte lätt att vara vovve alla gånger. 
 
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Vilken härlig dag!👍☀️☕️👦😎👱🐕

#2 - - Anonym:

En underbar dag! :)

Upp